Z DENNÍKA MLADEJ MAMIČKY 25:


Február.
Instantný mesiac plný instantnej lásky. Skončil.
A ja netuším, či mi je za ním ľúto alebo naopak, či som ho s radosťou odprevadila do večného zabudnutia. Keby som si len spomenula ako som sa vlastne vo februári cítila. Keďže neviem, usudzujem, že bol naozaj rýchly. Rýchly, instantný február. Maj sa krásne ! Čau!
Na niečo si ale predsa len spomínam. Sviatok lásky je neodmysliteľnou súčasťou rýchleho februára. Valentín.
Deň, ktorý mal byť mojim obľúbeným, najobľúbenejším. Veď čo je zlé na dni, ktorý ma zasype kvetmi, čokoládou, ľúbostnými prejavmi či milostnou intimitou, ktorá sa vznáša vo vzduchu ako v romantickom filme? Prečo by sa mi nemalo páčiť prebudiť sa do mrazivého rána s vedomím, že som hlavná hrdinka knižného románu?  Čo môže byť zlé na niečom tak čistom ako je oslava lásky?
Zobuď sa Klára! /Už zase!/ Život nie je rozprávka.
Po prvé: Valentín je na predaj! Taký pekný biznis s láskou. Núti vás chtiac - nechtiac oplieskať peniaze za darčeky, ktoré svätosväte ukážu ako veľmi niekoho milujete. Tento biznis je navyše vykrádačom originality. Chlapi sa už dávno neprechádzajú po lúke aby vám priniesli tu najkrajšiu kyticu. /Kde by tie kvety trhali vo februári všakže? :)/ Jednoducho zájdu do kvetinárstva a hotovo. /V tom lepšom prípade. V tom horšom nedostanete vôbec nič :D/ Áno, viem. Biznis sú aj Vianoce! Aj MDŽ! Čo s tým urobím? NIČ! Každý chce predsa zarobiť. Každopádne, mňa sa to teda vôbec netýka! Ja a Martin Valentín neoslavujeme a hotovo!
Po druhé: Valentín je pretek! Debilná pretvárka na sociálnej sieti. Áno dievčatá. Foťme si čokolády, srdiečka, kvetinové boxy a romantické večere... Alebo dajme "selfíčko" rovno polonahé z wellness v objatí so svojim milovaným. Čudujem sa, že nie rovno z postele pred erotickým potešením či vzletom do samotného orgazmického neba. Však nevadí! Je taká doba! "Nepostuješ" = neexistuješ. A navyše, dobrá fotka v opojení "facebookovej" lásky! Tá bude mať "lajkov"! To bude "viral"! Je predsa skvelé mať toho naj naj frajera, ktorý si vás váži a zniesol by vám modré z neba! A ešte lepšie je, keď to vedia všetci! Nech vidia a prípadne nech závidia. /niečo čo mnou neprechádza ani omylom/ Ale to koniec koncov tiež nie je môj problém. My predsa s Maťom Valentín neoslavujeme. Hotovo!
/Viem, že sú ľudia čo to naozaj myslia úprimne a potom tí druhí. Ja nikoho nesúdim. Ani vyznávačov sociálnych sietí. Je to dnes neodmysliteľná súčasť života a je to v poriadku. Nech si každý žije ako chce. Životy ostatných neriešim, zvlášť odvtedy, odkedy sa ten môj pretriasal nepravdivo a nepekne v nejednej domácnosti. Na tento moderný lifestyle mám ale svoj kritický názor. Môj otec, keď prišiel z práce domov vypil si s mamou kávu. Nefotili sa spolu a nevešali to na facebook. Zobral nás na výlet a nie do wifi kaviarne na koláč a kolu, aby sme mohli dať "feeling happy" ako šťastná rodinka. Bola som zablatené dieťa s loptou v ruke a s mojim tatom v teplákoch na dvore. Teraz trochu preháňam, ale mnoho ľudí dnes takto funguje-nefunguje. poznatok redakcie/
Valentín je dňom, kedy sa máme tešiť jeden z druhého a precítiť tú neskutočnú silu, ktorú v sebe láska má. Tiež si tak trochu pripomenúť, že lásku  treba oslavovať nie len v tento deň. Áno. Však väčšina statusov zaplavených srdiečkami začína týmto posolstvom. Že nie len na Valentína ale zakaždým, trebárs aj každý deň či voľnú chvíľu. Možno preto tento sviatok neoslavujeme. MY! Ja a Martin. Počkať! MY tento sviatok neoslavujeme? ... Ja ho ale chcem oslavovať... Prečo by som sa mala obmedzovať na nejaké my... Ja som predsa ja.
 Láska bola odjakživa mojou najvyššou hodnotou. Láska je niečo, prečo som schopná obetovať mnoho. Láska je môj hnací motor. Láska je všadeprítomná a je jedinou, ktorá ma skutočne napĺňa. Láska k dieťaťu, k rodičom, láska k sebe samej,  k písaniu,  láska k tisíckam ľudí, vecí alebo k miliónom hviezd.  Prečo by som ju nemala oslavovať, keď pre ňu vymysleli samostatný deň?
Takže Áno! Valentín oslavujem.
Kedysi som naozaj čakala, či si Martin na Valentín spomenie a čo za prekvapenie prichystá! "Veď tým sa predsa meria láska nie?" Pochopila som, že si naozaj nespomenie nikdy a tiež to, že to nič osobné neznamená. A ani moje pokusy zaznačiť mu dátumy do jeho telefónu nepomáhajú. Tak si vravím.... Drahý Valentín, rozhodne ťa tento rok neobídem! Tak ako vždy... pretože MY! A kde je JA? Kde som JA KLÁRA?
Povysávané - nepovysávané - idem!
Dala som si horúci kúpeľ s kopou voňavej peny presne tak, ako to mám naozaj rada. Maska na tvári, nohy vo vzduchu, čokoláda na bruchu a telefón v ruke. Nemám čas byť "kozmopolitná" a behať ako splašená po preľudnenom nákupnom centre, som predsa matka a tak aj nakupovanie cez internet bohate postačí. V košíku som mala hriešne drahé tričko za cenu nákupu potravín na týždeň. Klik a už je moje. Smiala som sa na svojej márnivosti. Nahlas a hrdelne som sa smiala a pripadala som si ako hrdinka z románov, avšak tých dnešných, moderných. Kde už muži nie sú takí pozorní a ženy nie sú také nežné. /Smiech ma prešiel, keď mi to tričko absolútne nesadlo a musela som ho vrátiť. :D Ale nevadí, kúpim si niečo iné. Čo tak topánky? :)pozn. redakcie/
Pomaly mi schli čerstvo nalakované červené nechty a v pozadí hrala nejaká stará romantická ale dobrá vykopávka z hriešneho tanca. Pripadala som si vážne "fresh" a sexi. Pre seba samú, pre prázdnu obývačku a pre veľký opustený gauč, ktorý som okupovala ako Beyoncé v nejednom videoklipe. Zavrela som oči a popustila som uzdu svojej fantázii. Zrovna, keď som to roztáčala na parkete ako novodobá "bejby" s vysokým opáleným mladíkom, ktorý tancoval ako samotný kráľ vášnivého latina ma vyrušil zvuk telefónu. Správa. Prianie krásneho Valentína s vyznaním a náznakom romantiky na záver. Áno od neho, od toho môjho neromantického a tak trošku neohrabaného chlapa s vnútorným prežívaním. Prvýkrát po 4 rokoch čo sme spolu si spomenul na nejakého Valentína. No vlastne dozvedel sa to od tety, ktorá mu strčila do ruky srdiečko na čerpacej stanici. Skoro som od ľaku a prekvapenia zabudla dýchať. Opäť som sa musela smiať a znovu som si pripadala ako hrdinka z moderných románov. Z románov, kde muži nepíšu básne, ale smsky.
Nakoniec to bol ten najlepší Valentín, ktorý som oslávila, vlastne, ktorý SME MY oslávili...? Nebolo ich totiž veľa.
Rýchly, instantný, horkosladký február. Teším sa na teba a na tvoj/svoj Valentín budúci rok. Maj sa krásne! Čau!
Majte krásne dni plné lásky :) Posielam pusu!  Vaša Klára.




Kláruš

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára